Friday, July 31, 2009

tatkala kesepian

tatkala diri kesepian
folder lagu dibuka
dan dibelek satu persatu
dan lagu ini menjadi pilihan hati

saat muzik berkumandang
hati menjadi girang
ingin ku menari dan menyanyi
mengikut rentak lagu ^_^

jemputlah dengar :p





Monday, July 27, 2009

jalan-jalan yang menggembirakan 2

baru balik kL lagi =)
hoih~
macam2 jadi
sangat2 macam2
dan sangat2 menyerabutkan

tapi akhirnya
rancangan ditukar semula saat2 akhir
alhamdulillah =)

lompat2 dengan bahagia
pertama kali kaki dijejakkan ke one utama
terasa diri tidak lain dan tidak bukan
hanyalah penyibuk semata2 antara mereka berdua
"takpa..kalau hg takda, mana tau benda tak elok jadi"
apa2 pun..maaf ye kamu2!!

esoknya
ingat nak balik batu pahat dah
tapi pada saat2 akhir
tiba2 datang penyelamat
dan
lompat2 diteruskan
ke midvalley

lompat-lompat
makan sushi
lompat-lompat
main bowling
sangat2 teruk main..
sampai ada pakcik yang baik hati datang ajar
rupa2 cara pegang bola bowling pun salah -.-
*sangat2 tidak ku suka mem-bowling-kan diri*
malu!!
lompat-lompat diteruskan
baju sama dibeli lagi antara kami =)
lompat-lompat
makan burger king
dan akhirnya
solat sebelum balik

sangat2 ku harap
itu bukan kali terakhir
semoga kita dapat jumpa lagi
dan semoga kamu terbang ke UK ^_^

amat2 kesal
tak dapat jumpa ieda
tak ada jodoh kali ini mungkin -.-

Monday, July 20, 2009

movie time!

semalam transformers menjadi tatapan seisi keluarga
dah lama betol tak pegi me-movie-kan diri
kali terakhir menjejakkan diri dalam panggung wayang

dah approximately 1 tahun setengah
dengan sahabat kat midvalley

2 setengah jam menyengkang mata
terasa amat2 berbaloi

sangat2 besh!!

terpegun dengan robot2 yang comel

dan sweet juga :p
mereka2 boleh nangis dengan air mencurah2
teringin la nak 1..

amat2 disarankan untuk kamu2 tengok =)

semangat tak kami2 bergambar? :p

Friday, July 17, 2009

cuti cuti cuti =)

sebaik kaki dijejakkan kat rumah, segala kerja2 suri rumah diserahkan.

pagi kena bangun awal, masak dan bagi makan kat mereka2 yang nak pergi sekolah.kalau kurang rajin ayam goreng jadi menu.kalau kerajinan tiba2 bertambah, ayam tu di-sambal-kan atau di-lauk-kan.

hal2 kain memang dah sebati dari kecik lagi. basuh, sidai, angkat, lipat, gosok untuk mereka2 yang tinggal kat singgahsana ni.


malam kena sama2 menyiapkan kerja sekolah mereka2. kalau ujian macam minggu lepas, kena pastikan mereka2 baca apa yang patut dan bagi latihan banyak2.selagi tak siap tak boleh tidur.kalau tak dapat markah yang ditarget, siap nanti!! hahahahaha (gelak kejam)

kadang2 kerja tambahan diberi. dah 3 malam tak cukup tidur tolong menyiapkan resume mohon kenaikan pangkat "profesor madya" untuk ayah.itu pun belum kompem pun dapat.susah betol nak naik pangkat ni -.-


cuti yang sibuk dan memenatkan.

tiba2 terasa rindu pada cuti yang membosankan itu.
tapi hati memang terasa bahagia kat rumah =)


tinggal sebulan setengah je lagi..
masa!jangan kamu berlalu dengan pantas!!

lompat2 lagi =)
hari tu kamu2 balik, dapat lompat2 dengan penuh bahagia lagi!!

ramai2 beli baju sama lagi!comel!suka suka suka! =)

tapi macam sekejap sangat dapat keluar..
kamu2 semua dah pergi tinggalkan batu pahat..
nanti kamu2 balik lagi tau!kita keluar pakai baju yang kita beli hari tu eh!!

haha mesti seronok =p

antara mereka2 yang keluar

oh ye..
tengok ni
semalam minum air ni
tiba2 terpegun terdiam terkedu

terasa sedap sangat!nyum3...
kalah mountain dew =p


jemput minum... =)

Sunday, July 5, 2009

jalan-jalan yang menggembirakan

um..
apa nak tulis eh?
tak tau tak tau tak tau..
tapi terasa nak mengarut =p

baru balik kL
pergi melompat-lompat
dengan penuh bahagia
bersama sahabat

yang dah lama asyik ajak melompat-lompat

lonpat-lompat
makan mcD
lompat-lompat
pusing the mall
lompat-lompat
naik bilik
lompat-lompat
pergi solat

setelah itu
lompat-lompat diteruskan
dengan bersemangat
berjam-jam
berpeluh-peluh
bersesak-sesak
berhimpit-himpit
bertolak-tolak
bermati-matian
demi donut

makan dengan penuh semangat
sampai perut penuh tak dapat diisi lagi
2 setengah donut berjaya disumbat ke perut!!
terer x?terer x?
lagi comot lagi besh makan
tapi segan bila kamu tegur kecomotan yang melanda
hish..lain kali jangan ditegur! =p

setelah kenyang
hati sangat2 girang
ingin menyanyi
ingin menari
ingin melompat lagi
ternyata dunia bagaikan aku yang punya
sangat bahagia
hanya sahabat2 yang tau apa aku buat kalau perut kenyang =)

perut kenyang
lompat-lompat
balik bilik
sangat seronok bersama sekotak donut free
sampai terlupa souvenir
adeih..
rasa macam nak campak dari tingkat 23
dan kamu sambut dari bawah
lompat-lompat
patah balik

bye-bye
semoga dapat lompat-lompat lagi
semoga berbahagia di kmb,
pusat pengumpulan orang-orang emo =)