Friday, July 17, 2009

cuti cuti cuti =)

sebaik kaki dijejakkan kat rumah, segala kerja2 suri rumah diserahkan.

pagi kena bangun awal, masak dan bagi makan kat mereka2 yang nak pergi sekolah.kalau kurang rajin ayam goreng jadi menu.kalau kerajinan tiba2 bertambah, ayam tu di-sambal-kan atau di-lauk-kan.

hal2 kain memang dah sebati dari kecik lagi. basuh, sidai, angkat, lipat, gosok untuk mereka2 yang tinggal kat singgahsana ni.


malam kena sama2 menyiapkan kerja sekolah mereka2. kalau ujian macam minggu lepas, kena pastikan mereka2 baca apa yang patut dan bagi latihan banyak2.selagi tak siap tak boleh tidur.kalau tak dapat markah yang ditarget, siap nanti!! hahahahaha (gelak kejam)

kadang2 kerja tambahan diberi. dah 3 malam tak cukup tidur tolong menyiapkan resume mohon kenaikan pangkat "profesor madya" untuk ayah.itu pun belum kompem pun dapat.susah betol nak naik pangkat ni -.-


cuti yang sibuk dan memenatkan.

tiba2 terasa rindu pada cuti yang membosankan itu.
tapi hati memang terasa bahagia kat rumah =)


tinggal sebulan setengah je lagi..
masa!jangan kamu berlalu dengan pantas!!

lompat2 lagi =)
hari tu kamu2 balik, dapat lompat2 dengan penuh bahagia lagi!!

ramai2 beli baju sama lagi!comel!suka suka suka! =)

tapi macam sekejap sangat dapat keluar..
kamu2 semua dah pergi tinggalkan batu pahat..
nanti kamu2 balik lagi tau!kita keluar pakai baju yang kita beli hari tu eh!!

haha mesti seronok =p

antara mereka2 yang keluar

oh ye..
tengok ni
semalam minum air ni
tiba2 terpegun terdiam terkedu

terasa sedap sangat!nyum3...
kalah mountain dew =p


jemput minum... =)

15 comments:

Mahmood said...

Your blog is very nice. The photographs are very beautiful. Wish you all the best. God is Great.

http://foto-tricks.blogspot.com

azrul said...

pic yang 1st tuh..asal..ko nampak tinggi??
ko edit ye??

jahat dow..hahhaha~

amyrah said...

jahat!=p
sbb aku mmg lebih tinggi dari yang kamu sangka kot

boleh eh edit klo nk nmpk tinggi??
nak tau!nak tau!
aja la...=p

zahid said...

suke sgt lompat2 =.=

Imran said...

abes ae spoil adek ko. ade ke ditolong buat kerje skolah. btw, bleh tahan rajen ko nih. haha

amyrah said...

zahid
nak join? jom!

imran
tolong tengok je kot =p
kalau x nnt dorang banyak main
keje x siap pun..
rajin?haha
nnt ade je yg bising kalau aku duk goyang kaki -.-

zahid said...

haha xpe la.segan.aku xreti lompat :P

amyrah said...

haha
bukan suh lompat tinggi2 pun.. ;p

Syazwan Harun said...

haha nak lompat gak!

Abby<333 said...

haha keje rumah
lame dh aku tgglkn ;p
hihi
cmne lah adek2 aku kt umah tuu
*teringat*

amyrah said...

syazwan
jom! :p

abby
homsik x?homsik x?
bes tau m'sia..
haha :p

azrul said...

errr..kalo ko..
susah giler la nak edit..
kalo ade orang sampai amek pHd Photoshop un, tak tau la bleh wat ke x..hahahha~

lompat2 jer keje,,
tekehel kang..haih~

Abby<333 said...

haha aku taw ko nk bwat aku jeles
hahaha xpe..taun dpn aku balek lg
hihi :p

amyrah said...

azrul
kejam!!!
takpe2...
tidak ku perlu semua itu
wek!

abby
aah
m'sia mmg sgt2 bes!
balik jgn bw h1n1 lak
kt sne cm da kritikal,kn kn?

Abby<333 said...

ohh yeke kt sini critical?
mcm bese jek?
cm dah x dgr cte pape dh
kt msia lak dgr mcm2
huhu pelik2